lördag 2 mars 2013

Vårens andra dag...

Det spirar och gror.
 
Min älsklingsmamma ser alltid skönheten oavsett var den än bor.
Förmåga att ta vara på det profana och det lilla
att få ihop färg och form,
här är hon en okrönt mästarinna.
 
 Suddig mobilbild från hallen hos m&p
 
Har jag genom modersmjölken fått med mig en bråkdel av hennes smaksäkerhet är jag glad.
 
Glad är jag över dessa vita krokus.
Hur snygga som helst!

 

 
 
 När de blommat över ska de få komma ner i "Vita landet".
"Vita landet" ska få en remake i år.
Eftersom häcken ska grävas upp och ersättas med ett staket av armeringsmatta ska jag passa på att fixa och styra upp favoritlandet.
Hjärnan går på högvarv och planer antas och förkastas stup i ett i det fördolda.



 

 
 
 Undrar hur det kommer sig att Blogger lekar med bilder och redigering lite då och då...?

Inga kommentarer: