måndag 4 mars 2013

Begär eller längtan eller

Vad är det som gör att jag inför varje såsäsong tänker:
"I år ska jag bara sätta lite frön"
?



Jag borde vid det här laget veta att såna tankar bara är utopiska.
Som det ser ut nu har jag redan sått 30 olika sorter och ganska mycket av varje för hu, det kanske bara är yttepytte få som behagar att gro...
Sen har jag planer på 29 sorter till varav 10 ska förgro
och detta är bara det planerade. Det tenderar alltid att bli lite till för jag har glömt nått jag måste ha eller så skriker nån sötnospåse när jag snabbt försöker springa förbi hyllorna i blomaffären.

Så även i år kommer jag stå och skola om och pyssla med pyttesmå plantor och få ont i nacken och upptäcka att nu är det då banne mig dags att skaffa de där läsglasögonen i alla fall för att jag ska se vad jag gör. Förmodligen kommer jag tänka "Aldrig mer, nästa år ska jag bara så det jag verkligen innerst inne vill ha. Basta!"
Jag kommer återigen upptäcka att huset är för litet, har för få ljusa fönster, är för varmt, trädgården är för liten och har för få rabatter, växthuset borde vara tre gånger större och jag borde ha fler timmar på dygnet!



Hehe!
Kärlek och hat, fiende kamrat.
Men det fyller mitt hjärta med lycka. Precis sån lycka som när jag, i helgen, vek ner överkastet på Caspians säng och såg att han bäddat för sin lilla gosehund.

1 kommentar:

Petra sa...

Oj vad du fixar och donar. Härligt att plantera en massa frön och se vad som kommer upp. Skulle du få för många plantor finns det en kusin som gladeligen skulle tacka ja tilllite plantor. Guess who??? Kom att tänka på Lilla Anna och långa farbrorn när det planterar ett frö, vet du vilken saga jag menar? Tänk om det blir så med dina fröer oxå;-)
Vad gulligt i Caspians säng, en riktig mysbild. Ha det fint och ta hand om dig. Kram Petra