fredag 1 mars 2013

"Vårens första dag...

och jag vill va´ med,
och jag vill va´ så med,
så att jag kan se
att jag är en del av allt..."
(Laleh)
 
 
Hade fönstret lite på glänt när jag jobbade idag.
Hörde fåglarna och kände lite vårdoft.
Vårdoft: solens värme och jordens uppvaknande, fräsch och rik.
 
 
 
Energi!
 
Blir sugen på smoothie med hallon.
Blir sugen på att gnugga bort allt vinterdammigt brunt i trädgården
och fylla den med penséer, tusenskönor, krokus, pärlhyacinter
måla med bredaste pastellpenseln.
 
 
 
Blir sugen på glass, långpromenader och gladmusik.
Blir sugen på livet helt enkelt!
 
 


2 kommentarer:

Marina sa...

Öppet fönster är ju verkligen vårtecken.

Ha en bra helg!

Petra sa...

Visst vill man bara ut ut ut och njuta av vårens första solstrålar!
Ha en fin helg kusinen. Kram på dig♡