måndag 11 mars 2013

Tillfälligt avbrott

Det mesta här tog ett uppehåll här i förra veckan.

Datorn ville inte vara med, blå skärm allt som oftast när jag var på internet och så kan jag inte ha det vid bloggeriet.
Lusten till det där extra på fritiden kändes jobbigt i all stress, sömnlöshet och magknas.
Våren kom på skam med kyla och isande hård vind.
Med andra ord vart det grått och trist



Men nu,
nu tror jag att det vänder
(även om maken påstod att det kommer snö igen, nej det vägrar jag gå med på).

Tomaterna och gräsen håller med mig och de andra fröerna är på gång de med.




Omplanteringen ger både mig och växterna energi.




Ikväll gick Bella och jag en lååång promenad och det luktade vår och solnedgången var magisk rosa och det bådar om finväder imorgon!



Nu kör vi mot våren och sommaren
TJOHO!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja bort med blåst och kyla tack så man piggnar till någon gång.

Kram
Anna

Mina Gröna Tankar sa...

Det bådar kaaaallt i natt!