onsdag 8 augusti 2012

Studier

Har ett enormt kreativt behov. Behovet blir större och större.
Just nu blir det så uppenbart när jag varit ledig och fått pyssla runt och fått ha fritt utlopp för mitt "skapande" inom olika genrer. Nu är dagarna inrutade huxflux igen och det går inte an att bara sätta igång och baka eller påta i trädgården eller läsa bok...

Ugh!
Så jag bestämde idag att i höst ska jag gå en kvällskurs.
En egenfixad hemmastudiecirkel för mig.
När jag fyllde år fick jag fotoredigeringsprogrammet "Photoshop Elements 10" och då tänkte jag att jag skulle ta och lära mig det på lediga stunder.
Nu är det uppenbart att lediga stunder måste skapas i mitt liv, det är inget som dyker upp av sig själv.

Så...
Köpte en bok om programmet och ska ta mig 1½ tim varje onsdagskväll och studera från pärm till pärm. Kan tyckas knasigt för vissa men i min värld är det kreativt.



Kursstart blir nästa onsdag kl. 20:30.
Nästan gratis (boken kostade 278 kr) och så är jag både elev och lärare (kan passa mitt schizofrena inre). Nu gäller det att sköta sig!

2 kommentarer:

Marina sa...

Men det låter ju som en jättebra idé faktiskt. Hoppas du trivs med kursen och att kursledaren är trevlig och seriös. Fniss...

Kram

Lyckans lilla hus sa...

Vad kul! Tror säkert att det blir ett kanonupplägg för både lärare & elev ;). Känner igen det där med att skapa sina lediga stunder...på något sätt är jag "navet i hjulet som snurrar"! Fast jag har ju behovet av kontroll så...bara att tugga i sig. Däremot har jag blivit bättre på att säga stopp, nej och allt sånt halvjobbigt. Befriande :D. På måndag drar jag igång igen - ännu en nystart med chans till "nytt liv". Sköt om dig! Kram Marie