torsdag 3 november 2011

Underbar dag

"Det här är bästa dagen i mitt liv
eller
näe, när vi var på Liseberg var min bästa
eller..."
Så satt han och funderade mellan pannkakstuggorna på Stålboms konditori.


 Fideli och jag satt och smålog
för han är bara så söt
vår älskade Caspian.


Innan vi slog ner våra "små" rumpor var vi på biblioteket.
Egentligen vilket plejs det är, vi är där alldeles för sällan.
Nu när Caspian läser som ett rinnande vatten ska vi gå dit oftare. Där finns hur mycket bra böcker som helst att välja på.
Caspian lånade en deckare och jag lånade trädgårdsböcker.
Fideli hittade inget tyvärr fastän hon rotade en hel del bland notböckerna.

2 kommentarer:

Marina sa...

Bibliotek är bra ställen det. När barnen var små var vi ofta där. Nu blir det bokbussen eftersom dagarna är inrutade och vi inte har den tiden vi hade när barnen var små. Böcker tillför SÅ mycket!

Kram!

Mina Gröna Tankar sa...

Gissa vad vi gjorde denna torsdag. Jo, fika på Stålboms och biblioteksbesök, det var ju nästan så att vi kunde ha träffats....