fredag 4 november 2011

Pyssel

Ute i god tid hoppas jag.
Håller på och torkar lite hortensia och citrus för julpyntfix.



Under hösten har jag gått silverslöjdskurs, två gånger kvar bara.
Har lyckats åstadkomma två smycken jag känner mig nöjd med.

Ett halsband av halvrund silvertråd.



Det var det första jag gjorde.
Helt grön och utan handlag för hur jag skulle böja, snurra upp rundtråd till ringar, såg och montera blev det ändå bra, i mina ögon.



Jag är sällan en strömlinjeformad person som gör vad alla andra gör
(som ung sydde jag mycket kläder eftersom det jag ville ha inte fanns att köpa i affären)
så det andra smycket jag kåpade ihop blev ett armband med en legobit som mittberlock.

Nu har jag lärt mig grunderna för hur jag ska göra ringar och sätta ihop dem.
Nu kan det egna exprimenterandet börja.
Nästa steg blir att gå en silversmideskurs.
Har hört om en norrman som håller kurser i Båstad, det kanske kan vara nått.
Idéer är det inte brist på direkt.



3 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Den där legokreationen gillade jag skarpt!! Tänker du åka till Båstad så hänger jag med!!!!!!!!!!!!! Jag kan t.o.m ordna logi om det kniper...:-))))

Anna sa...

Vad spännande både med kursen och julpynts fixet. Kanske ny karriär på G.

Kram
A

Mari sa...

Hej
Vilket häftigt halsband med legobiten! Tycker absolut inte det är för tidigt att smaka lite glögg.
kram Mari