söndag 6 november 2011

Klar

Jag tror att en del av våra grannar tycker att jag är galen på riktigt.
Ligga och luka och klippa och dona i trädgården när det är den 6 november.
Att jag är lite tokig kan jag stolt gå med på.
Att vara smått knäpp underlättar levernet, faktiskt.

Men nu är framsidan av trädgården klar.
Det kan låta som om jag har en hektarstor garden
men näe då.
Framsidan är väl på sin höjd 100 kvm...
har väldigt svårt för att uppskatta avstånd och yta.

När jag ålade omkring på alla fyra idag så hittade jag bland annat
nya lupinblad



en alldeles blå, blå liten vincablomma



en bomb med penséfrön



Sist på min framsidesfixrunda bor en favorit.
Klematisen "My angel" som tror att hon är en "Little Nell".
Nu har hela hon tagit på sig perukerna



När vi satt och åt middag senare på kvällen slog det både Magnus och mig att om tre veckor är det första advent.
Vi var lite tidigt ute med att smaka av julmust och årets glögg,
så tokigt det blir ibland.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vi har tydligen ägnat helgen åt samma sak:-)

Kram
Anna

Marina sa...

Ja, lite tokig kan man väl vara, det underlättar nog. Mina grannars tankar om mig vill jag helst inte höra om.

Kram!