söndag 7 augusti 2011

Drömmar

Om jag någon gång reinkarneras så vill jag bli en sångerska.
Jag vill ha en röst som
Sarah Dawn Finers!

 
Konserten var så bra
och när extranumret började kom regnet,
och som det regnade!
Men det gjorde inget för där stod Sarah och sjöng visan hon skrivit till Viktoria och Daniels bröllop
och det var magiskt.

Att stå och rensa torkade lavendelblommor är också magiskt.
En underbar doft spred sig i hela huset idag på förmiddagen.
 
 
 
När sedan lavendeldrömmarna var färdigbakta
kände jag mig så nöjd.
För 16½ år sedan bakade jag drömmar senast. De blev så stenhårda att tänderna höll på att ryka all världens väg.
Men nu så blev de så fina och så goda.
 
 

2 kommentarer:

Marina sa...

Jag kan tänka mig att hennes konsert var bra. Hon har ju en underbar röst.

Lavendeldrömmar bakade jag tidigare i sommar och härom dagen blev det lavendelskorpor. Gott!

Kram!

Mina Gröna Tankar sa...

Gissa om jag tänker på den rösten dunkandes mellan Djurgårdens gamla hus så fort jag hör henne....

Synd att man inte får smaka dina drömmar...