lördag 6 augusti 2011

Favorit i nästan repris

Att få sitta under ett remonterande blåregn
och äta grillade musslor och räkor
är livet på en pinne.



Det kan knappast bli bättre än så här.
Att ge sig möjligheten av att njuta i stunden
är lycka för mig.
Jag lever ofta i framtiden
men ikväll blir det bara här och nu.



Räkor och musslor är uppätna,
jag är här och nu med min mätta mage.
Om en stund
(ni ser vad jag menar med att jag lever i framtiden)
blir det "Bullar och Bång" på Stålboms med bla
Sarah Dawn Finer.

Räkorna var dundergoda
(snäppet bättre än musslorna).
Jag marinerade dem först i olivolja, pressad lime, citrontimjan, vitlök, salt, peppar och en mininypa socker.
Sen la Magnus dem i alufoliepaket och grillade dem i 15-20 minuter.

Musslorna gjorde vi så här med:
Tvättade, klippte skägget och la dem på dubbelt alufolieark ihop med röra av
smör, chilipulver, finhackad persilja, finhackad salami, limeskal, vitlök, finhackad pujolök, svartpeppar och vitt vin.
Paketade in i folien och på grillen som räkorna.

Nybakt bröd till
och smaklökarna dansade samba och sjöng
"Janne, Janne, Janne"
i munnen.



Storyn om namnet i sången är hemligstämplad och kan ej återges via internet.


Inga kommentarer: