måndag 8 augusti 2011

Fördel trädgård

Ett av det bästa med egen odlingsplätt är att skörda frukten av mödan man lagt ner.
Det är en obeskrivlig känsla,
det är som om lyckan kommer ända inifrån generna.

Tidig sommarskörd med jordgubbar, gräslök, rädisor och späd asiatisk kål
blev till en lunchsallad.





Idag hämtade jag in gurka, tomater, mangold, basilika (den välsignade), vaxbönor, rädisor, persilja och oregano.
Det blev sallad till middagen
och som jag njöt.





Om ca 14 dagar kan jag nog skörda sockermelonen,
har fått två finingar i år,
och om kanske en månad kan Caspian få skörda sin Cantaloupmelon.





5 kommentarer:

Anna sa...

Ser härligt ut, tror att nästa år är ett bra år för att göra lite odlingar:-)

Kram
Anna

Susanne sa...

så härligt ..Här har det blivit lite dåligt med skörd...

Lilla huset på prärien sa...

Men wow - så fint ni har odlat! Det är verkligen min dröm att jag ska kunna det någon dag. Inte bara att kunna odla men att ha tid att kunna sköta det. Någon gång i framtiden vill jag ha ett växthus också... mycket man vill :)

Kram Jenny

Mina Gröna Tankar sa...

Om jag flyttar nu, snabbt, på studs till ett lite varmare klimat med min lilla Caspianmelon i bagaget kanske den också hinner mogna i år.....

Marina sa...

Det är så gott! Här skördas just nu: hallon, morötter, sallad, lök av olika slag, krusbär, gröna bönor, palsternacka och kryddor. Underbart värdefullt!

Kram!