tisdag 19 juli 2011

Sky

Som ett underbart småblommigt moln
står hon vid ingången till baksidan av trädgården.
Brudslöjan med sina pyttesmå miljoner vita blommor är en absolut favorit.



Varje gång jag går förbi stryker jag lätt med handen
och känner doften som både är ljuv honungssöt och lite påträngande.

Hon är resultatet av en av de första frösådderna jag pysslade med när vi flyttade in 1997.

Vill passa på och tacka alla 14 härliga gäster vi hade här igår.
Uttrycket "släkten är värst"
vill jag byta ut till
"släkten är bäst".
En decibelmätare hade spruckit av allt härligt skratt och alla barnens intensiva lek.
Sandströms-Törngrens rock!



Nu blir det trädgårdsarbete och senare ikväll konsert.
Blueskväll på Hwitan med bland andra Mats Ronander.


1 kommentar:

Lilla huset på prärien sa...

Så fint! Jag skulle också vilja ha lite brudslöja. Gillar att ha blommor i trädgården som man kan plocka in som snittblommor sen. Och nu på sommaren har jag ju lite mer tid över för trädgård än vad jag har när jag jobbar :)

Härligt att vara ledig!!

Kram Jenny