fredag 22 juli 2011

Collagedag

Vad gör man en dag när halsen känns som ett svullet sandpapper och regn och vrålvärme avlöser vartannat utan förvarning?

Bella satt i mitt knä och läste "Allt om trädgård" och títtade ut mot terrassen.



"Caspian, vi åker och kollar moppemani på museet".
"Näe, jag har sett hela museet flera gånger, jag vill inte".
"Jo, nu åker vi".

Jag visste att han inte sett detta och jag visste att han skulle tycka det var kul.



Det var jättekul!
Han fick "provköra" och det nästan killade i magen.
Som en extragrej fick han leta efter vykort och stämplar som gömts i utställningen.

Massor av snygga moppar
jag hade gärna varit ägare till flera av dem.





Dagen avslutade vi efter middag och tv-mys med en Bellapromenad i skogen.
Caspian satte sig på favoritstenen och berättade om alla ultimata figurer han kunde gestalta.



Han är killen hela dagen med hög energinivå.

PS. klicka upp collagebilderna för att se mer

Inga kommentarer: