lördag 23 juli 2011

AC/DC

Snö i trädgården gillar jag.
På vintern lägger sig snön som ett vitt skyddande täcke.
På sommaren skickar klematisen sina kraftiga rankor på irrvägar och längst ut och in blommar snön.






I ett tidigare liv var jag hårdrockare
(trot om du vill men så var det, haha har varit softpunkare också faktiskt).
En av favoritlåtarna är AC/DC:s "Thunderstruck".
Åska blixt och dunder av och till runt om oss i eftermiddags,
både härligt och skrämsligt.

Rock´n roll god blev middagen idag.
"Grillad lax á la Ernst"



Det här kan varieras hur mycket som helst men basen är:
Lägg en laxsida (så stor som du behöver) på alufolie.
Pensla eller droppa god olivolja, salta och peppra, ringla över honung, håll upp foliekanterna och häll på vitt vin och lägg sedan på färska örter.
Idag tog jag salvia, citrontimjan, dill, persilja toppat med limeskivor detta kan varieras efter tillgång tycke och smak.
Packa ihop och lägg på grillen eller ugnen.
Här är ugnen sönder
(tur att det är sommar och grill som gäller annars hade vi svältdött utan ugn)
men på grillen tog det 30-45 min ikväll.

Sitter nu och väntar på älskliga vänner.
Vi ska ha lite Cape cod-stämning med drinkar på terrassen ikväll.
Det är ljuvligt med sommar, semester och "laidback feeling".



3 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ser gott ut. hoppas ni får en skön kväll.
Birgitta

Lilla huset på prärien sa...

Gud så gott! Det måste jag prova!

Kul att du gillade spisen. Jag har ingen aning om vart den kommer från. Bara att jag blev så himla glad av den för jag tyckte den var kul och jag kunde inte sluta titta på den! Skulle gärna vilja veta vart den kommer från jag också :)

Kram Jenny

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anna
Superfin Clematis.....å gott med :)
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan