söndag 24 juli 2011

Regnpyssel

Hade jag velat så hade jag kunnat sjunga:
"Oj vad det regnar idag plisk, plask..."
hela dagen idag.



Istället har jag ägnat mig och annat.
Så som att städat klart veckostädningen
(som pågått i en vecka faktiskt)
filmmys med Caspian
("Min granne Tottoro" är en superfin film)
läst klart boken "14 år till salu"
(hemsk och mycket bra sann skildring av en flickas prostitution)
påbörjat ett måla-bord-projekt
(kom ihåg att ta en före bild! Visar allt när det är klart)
spelat "Uno" med nästan hela familjen
(jätteroligt att ta sig tid till)



Hade sinnesnärvaron att ställa ut alla orkidéerna i regnet.
De gillar sånt,
så lite växtpyssel blev det idag också trots allt.



Imorgon lär det bli utflyktsdag.
Mobil- och ugnsinköp.
Först drar vi åstad till Ullared och sen blir det Gränsbygden.
Lyckas jag killa övriga i familjen under hakan svänger vi inom Ängelholm och Hedentorps plantskola  på hemvägen för att ta en fika
(jag ska egentligen kolla in växter och den underbara miljön men det kan jag ju inte säg...)

Inga kommentarer: