tisdag 16 augusti 2016

Starship

Någon har strösslat lite stjärnstoff.


Här inne bor magin.


Här inne sänks axlarna.
Här inne faller mina tankar på plats.
Här inne njuter jag.


Vilken åktur det varit genom åren där önskan och trånet efter ett växthus började i Sofieros vinhus.


Vidare till väninnans lilla krypin som sen helt oförhappandes blev mitt.
Det lilla glashuset älskade jag så innerligt och hjärtat gör fortfarande ett glädjeskutt när jag cyklar förbi gamla hemma på väg till jobbet.


Nu står det nya som ett osannolikt rymdskepp mitt på gräsmattan.


Det har landat på sne, helt perfekt och när jag går in genom dörren ter sig världen annorlunda.



Mjuk, varm och välkomnande precis som det ska vara.


Vårt växthus ska vara ett växthus.


Här ska allt få utrymme att öka i omfång.


Allt från små auberginer till vänskap.


Runt bordet samlas vi ibland och äter mat och umgås
men oftast täcks bordsytan av chili, basilika, pelargoner och växtpärmar.


Hit går jag nästan varje dag och bara andas.


Inga kommentarer: