fredag 19 augusti 2016

Fredagsbukett 19 augusti

Jamen då är det fredag igen!


En av veckans bästa dagar firas med blomster och med vänner som sitter länge i växthuset.



Veckan har bjudit på både sommar och höst i en salig blandning så höstanemonen passar bra i buketten.
Min erfarenhet av den rosa höstanemonen är att den sprider sig väldigt villigt men än så länge har jag inte märkt av nån invasion här direkt. Det blir nog till att skaffa fler i vår för visst är hon en älskling.


Alliumens fröställningarna skiftar både i lila och rosa så där härligt mjukt som jag uppskattar.
Som godisklubbor sticker de gungande fram i rabatten.



En speciell plats i hjärtat har hon, diamanten i buketten.
Tjusiga klematisen "Jenny"
som är så blomvillig och har ett långt flor då hon är placerad halvskuggigt.


Visst är regnbågar bara så magiska.
I buketten har jag satt regnbågsbräken som blir både bas, fluff och blickfångare.


I helgen vill jag murvla omkring i trädgården och plantera, rensa och njuta.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Det där med att murvla omkring lät skönt tycker jag. I helgen skall vi på 40-års fest hos kusin Andreas. Tänk att den lille Drutten blir 40.
Ha en fin helg. Kramar från kusinen på landet.