lördag 27 augusti 2016

Lördagspyssel

Det är inte alltid det funkar att rota runt i rabatterna.
Då måste kreativiteten ut på annat sätt.


Oftast är jag för sent ute vad gäller rönnbär. Fåglarna brukar komma före.
Men idag fick jag tid för lite rönnbärskransbinderi
och så här gjorde jag.


Två lite mindre stommar


lindades med blomstertejp.


Myrtentråden fästs först


och sen klippte jag rönnbärshängena  i små klasar.
Det behövs minsta dubbelt så mycket som man tror.
Små buketter av bär och här och där lite spansk mossa lindas runt stommen och säkras med tråden på krans ett.


På den andra tog jag först mossan och sen rönnbär glest utmed hela cirkeln.


Snöre att hänga upp kransarna med
och så tjipp tjopp


en kraftig


och en gracil.


Den tunna hängde jag vid groventrén.
Hoppas gärdsmygen gillar utsmyckningen vid sommarstugan/ungkarlsboningen/retreatet.


Tänker torka en del av de överblivna bären och ha i müslin.
De är knökafulla med c-vitaminer.


Inga kommentarer: