tisdag 10 december 2013

Nobel

Nu ska jag sätta mig i soffan och bara mysa av allt glitter.
Nobelprisutdelningen och middagen är bara så fint att se på tycker jag.


Pampigt och ståtligt.
Alltid lika kul att se på blomsterarrangemangen, läsa menyn och få se de vackra konstnärliga framförandena.


Ute i växthuset hänger mina egenknåpade näverstjärnor i björkgrenen igen. De gnistar inte alls men är så fina och vardagsvackra. 


Lite flärd kan behövas efter senaste dagarnas bihåleknas. Tack och lov verkar det vara på bättringsvägen nu så jag siktar på att jobba imorgon.


2 kommentarer:

Petra sa...

Hej kusinen!
Jag håller med dig, Nobel är lika med fastklistrad i soffan vid tvn.
Allt glitter och fina blommor. För att inte tala om smyckena och håruppsättningarna. Saknar dock sessorna lite i år.
Ha en skön kväll.
Kramar

Mina Gröna Tankar sa...

Din j-kla björktriad utanför dörren förföljer mig dag som natt! Det var det finaste vinterpyssel jag sett på länge!