torsdag 12 december 2013

Ljuset

När midvinternatten är som mörkast då kommer ljuset med 
Lucia.

I år lyste det vackrare än nånsin.
I luciatåget fanns det en ensam stark stjärngosse.


Hur rörd kan en mamma bli?
Det är svårt att beskriva med ord det jag och övriga i familjen kände när den mest älskade Caspian stämde upp sin fina pojkröst och sjöng.


Morfar bad barnbarnet, efteråt, att aldrig sluta sjunga, aldrig nånsin i livet.


Jag och många med mig fick tårar i ögonen.


Caspian kände sig nöjd sa han efteråt.
Som mamma är jag oerhört glad. När mitt barn har närvaro och kan känna och uttrycka sin stolthet balanserat då har vi kommit en god bit på rätt väg.

3 kommentarer:

Farmor o Farfar sa...

HÄRLIGT !!!!

Mina Gröna Tankar sa...

Gudmor grinar som en gris!

Petra sa...

Härligt jobbat kusinbarnet mitt♥