söndag 11 augusti 2013

Sol i sinnet

Ibland gäller det att stålsätta sig, att inte ge efter för sånt som vill ta över och styra.
Det går, oftast i alla fall, men hu vad trött man blir.
 
 
 
 Det går att få två maskiner tvätt torra ute fastän skurarna avlöser varandra.
 
Det går att ha solrosor i trädgården bara man tar hjälp av fåglarna (i alla fall är det så här).
 
 
 
Men det verkar som om att det inte går att få IE9 att öppna länkar i nya flikar hur mycket jag än systemuppdaterar, läser om problem och ändrar inställningar. Det är som förgjort. Jobbade för några år sedan tillsammans med en datakille som alltid sa så här när det krånglade:
"Jag vägrar låta en maskin besegra mig".
Åh vad jag önskar att jag kunde rådfråga honom nu.
 
Ny vecka, nya erfarenheter att ta till sig, nya utmaningar väntar.

Inga kommentarer: