tisdag 13 augusti 2013

Katalogisering

När det regnar och skurarna öser ner kan det vara härligt att ändå hålla på med trädgård.
 
?
 
I växthuset står många av mina pelargoner och där är både de och jag skyddade från de hårda vattendropparna.
 
Angeleyes
 
Tänkte att jag i år skulle fota både blommorna och bladen, få till det med namnen och kanske lite text om själva sorten. Texten tänkte jag pyssla med under vintern.
 
Australe
 
Många av godingarna fick jag av väninnan Annette, som säljer av sitt överflöd om man är intresserad. Kanske kan det vara nått till nästa säsong?
På hennes blog finns en lista och hur man kan kontakta henne.
 
Zonale
 
De är så fina och jag kan förstå att man kan drabbas av lite pelargonfeber, speciellt när man tittar blomman djupt i ögonen.
 
Crocodil/Wantirna
 
Hur de ska skötas under vintern lär jag nog aldrig bli riktigt klok på men jag ska göra som jag gjorde förra året. Då tänkte jag att nu går jag ut i förrådet och trädgårdspysslar lite. Kollar hur alla mår, ser efter om det behövs vattnas...
 
Lavender lad
 
Några kommer att få bo inne i huset i de ljusaste fönstrena där inte något element kommer åt och värmer underifrån.
 
Pepparkaka
 
Lite fröer har jag lyckats fånga så där är nästa års plantor säkrade, bara frö gror.
 
Springfield black
 
Nån liten stckling kanske jag påtar ihop innan det blir för höstigt så att jag kommer ha fler för säkerhets skull.
 
Ionidiflorum
 
Men än så länge går det ju att njuta av dem i sensommaren vare sig det är sol eller regn.
 
 


Inga kommentarer: