tisdag 1 januari 2013

Nytt år!

Snart är årets första dygn avverkat.
Dagen har kännetecknats av massor av energi, hoppas det är ett gott omen för kommande dagar detta år.
 
 
 
Vilken underbar Sylvesterfest vi var på igår.
Tusen tack till värdparet.
Det nya året skålade vi in i "lidret".
Varm äppeldricka och raketer.
 
 
 
Som sagt full fart på mig idag
har bland annat klippt vinrankan
och sprang en liten runda i trädgården med kameran när solen tittade fram.
 
 
 
Fröer från Impecta ska beställas men hu vad svårt det är att begränsa sig.
Har bestämt att jag ska försöka mig på grönkål och broccoli denna säsongen.
Är lite fundersam på om det blir jag eller kålfjärilarna som blir gladast av detta tilltag.
Är det nån av er som har erfarenheter av kålodling?
Det blir även ringblommor, någon tomatsort, kanske lite perennaväxter (fastän jag lovat att aldrig mer...) och så nån ettårig blomma till.
 
 
 
Full fart mot framtiden!
 


Inga kommentarer: