tisdag 13 november 2012

Stjärnor 4

Här har det varit snökallt idag men nu är det dimmigt regn.
 

 
Kommer ni ihåg snöstjärnan?
 
Pappa var entusiastisk medlem i Skid- och friluftsfrämjandet under många år på 70-talet.
Bland mycket annat fixade han skyltningen, utmed skidspåren på golfbanan, för denna lilla uppmuntrande skidmedalj.
 
Mallen, som han tillverkat själv, till alla skyltar har jag fått lägga lovvikavantarna på och jag tycker att den är så fin.
 
 
 
Minnet av alla helger i spåren när skyltning och spårkvalitet skulle kollas är härligt färskt. Trots att det både är bra länge sedan och att jag då tyckte det var måttligt roligt med oftast bakhala breda träskidor.
 
Varm choklad och nödproviant (choklad, russin och sötmandel) var belöningen gärna sittandes i en "bivackgrop" på den reflekterande termofilten.
 
"Those were the days"
det var snö och sol
inte dimmigt regn...

1 kommentar:

Anonym sa...

Snöstjärnor ja. Jag tror mina gamla välförtjänta snöstjärnor ligger hemma i Vanered på vinden. Visst fick var det ny färg i mitten varje år?
Den varma chokladen och ostamackan var nästan det bästa med att "ta snöstjärnan". Ha det fint, kram kusin P.