söndag 5 augusti 2012

Varm

Jag har en underbar man!
Idag när sportaffären öppnat åkte han in och hämtade min nya träningscykel.
Jag är varm i hjärtat av hans omtanke och jag är varm i hela mig efter 45 min svettig träning.



Ute har det varit knepigt väder hela dagen.
Först lite kallt i vinden, sen högsommar hett, sen nästan åska, lite svalt igen, disigt och soligt om vartannat.



Överallt i trädgården blommar vallmo av olika sorter på egenvalda platser förutom "Bridal silk" som jag sått fröna av i vindruvslandet (egentligen skulle jag kunna kalla det dolmadeslandet, det är ju bladen jag använder, vindruvorna är så sura).



Den här ursöta rosa fransiga vallmon fick jag som frö till förra året av underbara Vresrosen Lisbet.
Sen frösådde den sig lite i grönsakslandet till detta året. Får se var den dyker upp nästa sommar.



När jag lukar på våren brukar jag spara de självsådda vallmoplantorna så de får komma lite som de vill. Det brukar bli jättefint.



Imorgon är det jobb och tillbaka till rutinerna igen...



1 kommentar:

Anna sa...

Jag har gul, orange och röd vallmo som vinkar glatt i de rosa, lila, blå rabatterna. Har dock inte hjärta att plocka bort dem, de förtjänar också sin plats på något sätt.

Hoppas voffsegull kryar på sig.

Kram
Anna