söndag 8 juli 2012

Tiden springer

när man har kul.
Oj så fort helgen gått!
Vilken tur att jag laddade upp med en ute-sitta-länge-kväll i fredags.



Upp tidigt i lördags morse och iväg med tåget till Göteborgs Botaniska Trädgård ihop med de bästa vännerna som finns:
Vresrosorna!
Vilken dag!!!
Bilder kommer nästa vecka.

Och det fortsatte när jag kom hem på kvällen...
Vi åt de godaste musslor, chilimusslor.



Själva spadet var så urgott så jag nändes inte slänga det. Nöden är uppfinningarnas moder och som den nästan smålänning jag är kom jag på att det skulle gå att göra  en smarrig lunchsoppa.
Spadet var, krossade tomater, vitt vin, olivolja, lök, vitlök, sweetchilisås, citron, chili, basilika, persilja, salt och peppar. Musslorna hade kokt i detta så det var lite smak av musslorna också.

Kokade upp det igen och hade i pasta och så blev det en urgod lunch idag.



Nu går jag och pratar med John Blund.

Inga kommentarer: