söndag 11 september 2011

Liseberg

I elva timma var vi på Liseberg igår!
Vilken underbar dag!
Jösses vad vi åkte bergochdalbanor och karuseller
inga döda sekunder här inte.

Caspian var helnöjd fastän han är för kort för att få göra det han vill.

Älskade kapriskillen ville så gärna köra de riktiga radiobilarna
men ställde sig själv i kön för "Knattebilarna"
och rattade (suddigt) runt nästan lite pliktskyldigt.



Fideli var glad för hon fick verkligen åka allt hon ville
och så fick hon med sig sina "fega" föräldrar på sånt hon minst anade att vi vågade.
Hon var lite rädd för att jag skulle svimma när vi skulle åka "Kanonen".
"Äh, spelar roll jag sitter ju fast så det löser sig säkert..."
"Ja, men du kan ju liksom bara få för dig och svimma på dumma ställen."

Nu svimmade jag inte
jag bara skrattade och skrek omvartannat fast jag blundade hela tiden.
Nästa gång ska jag kanske titta...

Till och med 3D-filmen blev lite äventyrlig
speciellt när ormen i "Sammys äventyr" var precis vid näsan.



Vi kom hem med 2 kg Dumlekolor.
Jag som aldrig har tur vann!
När vi gick till bilen kom denna underbara sanning från Caspian:
"Godis är bara gott, men man behöver ha roligt för att få självförtroende".
Hur sant är väl inte detta?


Inga kommentarer: