måndag 12 september 2011

Close up 1

Igår spankulerade jag runt i trädgården och tog närbilder med min lilla macrolins.
Det blir ganska nära och man ser många detaljer man annars inte lägger märke till.

Denna vecka tänkte jag därför ha ett litet tema med närbilder på växter just nu.
Klicka på bilderna för att se dem mer detaljerade.

En underbar juvel är skuggliljan
Tricyrtis formasana eller om det kanske är den håriga Tricyrtis hirta.



När jag nu tittar nära kan det mycket väl vara den håriga
men jag kan inte bedöma om det är den ena eller den andra.
I vilket fall som helst så är den underskön i mina ögon.



Som en orkidé står den där och förgyller hösten.
Den är tacksam att ha som snittblomma också.
Tyvärr har jag den nog lite för torrt för den är på väg att "gå ut" som man så knepigt säger
(herre gud den står ju ute, varför inte bara säga som det är: den håller på att dö).



Jag ska försöka flytta den igen och se om den funkar lite skugigare och fuktigare.

1 kommentar:

Marina sa...

Vill ha ny kamera!

Kram!