lördag 24 september 2011

Ätbart 5

Ibland (!)
är efterrätt bara så gott.
(Som barn brukadejag  plåga min familj med efterrätter varje helg).

En härlig 70-tals klassiker gillar alla utom Caspian.
Fick päron av "päronen" förra veckan.
Vips kokade jag en sockerlag och frös in två omgångar efterrätt.



Ikväll efter den supergoda "Tandoori Chicken"
blev det after-eight-päron och Sia:s vaniljglass.



Nu ska vi snart ladda in för morgondagens GeKås-besök med lite gott pressokaffe smaksatt med hasselnöt.

1 kommentar:

Anna sa...

En av de saker med mig som säkert många tycker är jätte konstigt är att jag inte är särskilt förtjust i efterrätter. Jag skulle hellre välja en förrätt till om jag kunde:-)

Men just syltade päron hänger med från farmors söndag middagar och då tillsammans med glass och jag minns att jag hällde resterna av min läsk för att få till milkshake stuket. Ha en härlig söndag.

Kram
Anna