söndag 25 september 2011

Ätbart 6

Söndagsmiddag ska dofta gott.
Just maten en söndag är både slutet och början känner jag.
De flesta har nog härliga barndomsminnen just kring denna måltid.

Här blev det räk- och laxlasagne.
En rätt där jag som vanligt hittade på min egen version utifrån ett grundrecept.



Blanda 250 g dl keso med 1/4burkl philadelphiaost, 1 dl riven ost, 2 rivna vitlöksklyftor, 10 stora ganska finhackade mangoldblad, ½ tsk salt och några varv med svartpepparkvarnen.
Blanda ca 180 g smådelad rökt lax, 1 laxfilé bit i småbitar, 2 dl skalade räkor med 3 finhackade tomater, ½ dl vitt vin, ½ tsk salt några varv med svartpepparkvarnen och en nypa socker.
Olja en ugnsform och bred ut hälften av kesoblandningen.
Lägg sedan färska lasagneplattor i varv med laxblandingen avsluta det hela med kesoblandningen.
Sätt in i ugnen på 225 grader i ca 25 min.


1 kommentar:

Mari sa...

Hej Anna
Tack för alla matiga tips denna veckan.
Ska testa din soppa på Torsdag tänkte jag.
Hoppas din vecka blir finemang.
kramkram