tisdag 17 maj 2011

Läsa

Kommer ni ihåg lyckan av att kunna läsa?
Jag gör det genom Caspian.
Han har läst på allt i drygt ett års tid och utvecklas hela tiden.
Nu är det snart dags för textningen på tv skulle jag tro.



När jag fick kläm på bokstäverna fick jag ett blått lånekort av kartong på biblioteket.
Där stämplades det när boken lånades och när den skulle tillbaka.
Hästböcker stod högt i kurs, i alla fall ett tag.

Nu har jag inte riktigt samma slukarperiod...
men så fick jag två kokböcker i present
och jo lite hungrig vart jag nog allt.



Annars är det mest tidningar som orkas med på kvällarna.

Fast i kväll blir det till att titta i kapp på trädgårdstoppen.



3 kommentarer:

Mari sa...

Grattis fina Anna i efterskott!
Jag slukar just nu Refugium ska lägga mig och läsa den nu.
Vilken Lycka för Kaspian, det är nyckeln till en helt ny värld ;-)
Kram

Mina Gröna Tankar sa...

Oj, att du kommer ihåg hur lånekortet såg ut!!! Jag minns bara att jag slukade böckerna om Trälarna...:-)))

Lilla huset på prärien sa...

Samma här Anna - det är bara tidningar som gäller. Det känns lite sådär lagom. Jag kan sitta och bläddra i dem på kvällen när barnen kollar barnprogrammen. :) Mest inredningstidningar blir det juh...