söndag 10 april 2011

Förälskad



Jag är kär!
I våren,
och jag tror att kärleken är besvarad.



Myror, bin, fjärilar och fåglar ler mot mig.
Jag ler mot alla jag möter
och hjärtat känns lätt.





Blommor, knoppar och blad
en växtkraft som jag på något märkligt sätt glömt sen senast,
lycklig över att få möjlighet att uppleva den igen.



En utehelg.
Lunch och fika i växthuset igår eftersom det blåste så in i vassen.
Idag gick vi ut och åt lunch på terrassen och vi gick in först vid kvällen.
Nu ligger Bella jämte mig och är helt slut.
Så här mycket utetid var det längs sedan hon fick.



Imorgon och på tisdag blir det jobbkurs i Södertälje så det känns skönt att ha fyllt på med energi.


2 kommentarer:

Marina sa...

Jadu, det är väldigt lätt att bli kär i våren och i synnerhet efter den riktiga vintern vi haft.

Kram!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Visst hade vi en underbar trädgårdshelg. Även här blev det fika ute och grillat till lunch.
Ha det gott
Birgitta