tisdag 15 mars 2011

Guld

Vilken tur det är att mina föräldrar finns och
att de delar med sig av allt.

Nu när vårt köksgolv är uppbrutet och vi väntar på att nytt ska läggas
så har vi fått låna trasmattor av mamma och pappa.



Det vackra är att mamma har vävt dem själv,
det är guld!

Häromdagen kom mamma förbi och sa att hon skulle skänka garner som hon sparat på i flera år
(tror att jag nämnt att de är av familjen ekorrar mina föräldrar, kanon eftersom jag är en röjare).
Kanske ville jag titta på garnet innan hon for iväg med det?



Mjae...jo det är klart jag ville
och vilken tur.

Hög kvalitet och snygga färger.
Det blå ska få bli ett stickat kuddöverdrag,
Det gröna har jag än så länge ingen plan för men det är så snyggt!
Kan det vara vårkänslorna som gör att limegrönt känns fräscht?
I vanliga fall är jag inte så mycket för grönt, om det inte är växter då då.

3 kommentarer:

Marina sa...

Nej, jag tror inte du behöver gräva upp den. Jag har mina i kruka alltid för att jag gillar att ha koll på dem, att pyssla lite med dem liksom. De ska klara sig ute i rabatter också.

Fint med trasmattor.
Kram!

Mina Gröna Tankar sa...

Usch, vad det är tråkigt med ert golv...jag sörjer med er.

Själv köpte hon här sig en trasmatta häromsistens. Sa till sambon att den inhandlades på 'Stil och Trend' för någon tusenlapp sisådär...då blev den liksom lite finare i hans ögon tills han vant sig vid den. Efter en vecka erkände jag att den hittades på 'Brohjälpen' för några tior....:-)))

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Gillar trasmattor. Ekorrar i familjen är bra att ha :-)
Ha det gott
Birgitta