söndag 13 mars 2011

Känsla

Efter en seeeg morgon
(blir så i en dunderförkyld familj)
tog jag tag i våren och bakade picknickmuffins.



Så här gjorde jag:
Rör ihop 2 ägg med ca 1 msk råsocker och 1 krm salt.
Blanda i 1/2 dl rapsolja och 3 dl turkisk youghurt.
Vänd ner 3 dl vetemjöl, 3 dl grahamsmjöl och 2 tsk bakpulver.
I med hackade soltorkade tomater (kanske var det 50 g), 20 hackade svarta oliver, ca 50 g fetaost i små bitar och hackad rosmarin (ganska mycket, jag hade lite för lite).
Klicka i muffinsformar och grädda i 200-220 graders ung i mitten ca 15 min.

När jag gör muffins använder jag vanliga normalstora formar
gillar inte stora
det blir för mycket.



Nästa vårfix var att plantera balkansippan som Caspian och jag handlade igår.



Ställde den på bordet i cykelcarporten.

Välkomnande penséer köpte vi också igår
och de står nu på trappen
istället för granen.




Inga kommentarer: