lördag 25 september 2010

Shopping

Idag var det perfekt väder för shopping,
regn.
Packade in Caspian i bilen och drog till en favoritbutik,
Träslövs trädgård.



Fnulade runt där ett tag och gjorde av med nästan 600 kronor.
Inte illa pinkat med tanke på att det jag ville ha var slut.
Vet inte hur många gånger Caspian sa att han ville åka hem...
Jag svarade honom med ena mungipan att jag snart skulle vara klar.



Shoppa kläder ligger inte för mig direkt. När jag väl gör det så vet jag precis vad jag ska ha och hur det ska se ut. Finns inte det blir det inget köp.
Med växter är det på ett helt annat sätt.
Oftast vet jag vad jag skulle vilja kunna tänka mig att komma hem med (lite drömmande vagt).
Finns inte det så finns det oftast en massa annat att välja på.
Det är extremt ovanligt att jag drar hem utan att ha handlat något nödvändigt.



Nu hoppas jag på att kunna plantera och greja i trädgården imorgon efter simskolan.

Vid middagsbordet kom jag på att jag ångrade att jag inte köpte en liten ursöt fransig cyklamen och en snygg kruka.
Det hade "bara" blivit dryga hundralappen till...
Ja, jag får väl försöka överleva
(Totalt vansinniga bekymmer)

Inga kommentarer: