söndag 26 september 2010

Längre dagar

Är det något man skulle gå till val om så är det längre dagar
eller mer ledighet åt folket.

I vilket fall som helst så fick jag ner de nyinköpta växterna i jorden idag.



Det är från vänster en mörkbladig alunrot "Obsidian", sen en Tiarella av nått slag och en svartbladig fläder "Black lace".
Den svarta flädern har jag hållt i säkert tusen gånger men inte vetat var den skulle få bo hos mig men nu blev det uppenbart!



Egentligen skulle jag ha köpt en skäggbuske. Såg Annettes exemplar i vecka och blev frälst. Men i affären hade de sålt sitt sista exemplar strax innan jag kom, visserligen kunde de fixa en till måndag men då kan inte jag synka ett Varbergsbesök.
Det får bli en annan gång eller en annan butik.

Gräsrundeln rensades från den läskiga levermossan (tror jag att den kallas).
Förr var gräsrundeln ett av de torraste landen men förra året genomgick det en slags förvandling och blev som en mossbeklädd kulle.
Nu är det rensat igen och väntar på att narcisserna ska planteras...håller tummarna för att beställningen kommer snart och att allt finns med.
Innan lökarna ska gå i jorden ska jag blanda i småsmå sten, sånt man sandar vintergatorna med, tänkte jag. Då kanske det blir lite torrare.



Nu har nästan allt kommit i jorden.
Det är bara de vita lavendelplantorna jag köpte igår som ska ner.
Sen är det endel som ska få flytta och så då lökar men sen kan det bli höst och vinter.



Lite höstigt har det blivit på trappen i alla fall.



Näe nu ska jag sova.
Imorgon blir det till att sjunga vid halv sju på morgonen,
det är vissa som fyller år...

1 kommentar:

Marina sa...

Håller helt med dig om tiden. Jag hinner inget! NU är det mörkt och stormigt, då kan jag ju inte gå ut och jobba i trädgården inte...

Kram!