torsdag 9 september 2010

Fynd

Ibland dristar till och med jag mig åt shopping
och då är det kul när det blir fynd.

Gick förbi affärsfönstret och fick vända tillbaka och kolla,
gå på möte,
gå förbi igen,
jobba
och sen på lunchen slog jag till.
Priset: 59 kr.






Ett blommigt armband, det var väl klart att jag skulle ha det!

När jag nu hade spenderbyxorna på så stegade jag vidare till torget och köpte 3 liter lingon.
Ja... egentligen ska man väl plocka dem själv men att köpa bär är näst bäst.
Så det blev till att koka sylt på kvällen av 2 liter,
1 liter frös jag ner för att ha till efterrätter och annat smått och gott.



Eftersom det bara är jag i familjen som äter lingonsylt,
och då nästan bara till köttbullar och till strömming,
så är åtgången liten.

Efter koket gick jag en liten promenad med Bella och när vi kom hem så luktade det precis som det "alltid" gjorde hemma hos mormor och morfar.
Lycka!

På planteringsbordet är det fullt av växter som väntar på att få komma ner i jorden och några väntar på att bli omplanterade.






När jag stod där och funderade så fick jag syn på denna skönhet!



Nästan lite blygt tittade lilla orkidéblomman fram.
Den nästan bad om ursäkt för att hon slagit ut.
Stackarn har fått vänta hela sommaren på omplantering och nu får den vänta lite till
men den ska få en bättre placering så hon kan stolt visa upp sig.

Inga kommentarer: