tisdag 27 juli 2010

Växthuset

Igår fick sig växthuset en uppfräschning.
Alla växter som gick att lyfta ut, tog hjälp av Fideli med kånkandet,  fick sig en lång dusch i vattenspridaren.





Sen skulle allt in...
Ja, det gällde att vara metodisk och klar i tanken.

Klippte gurk- och melonplantorna så att det inte skulle vara för många rankor.
Jag vill ju ha frukt och inte så mycket blad.



Har redan skördat två godingar.





När allt var städat, avtorkat och inflyttat var klockan nästan 22:30.



Luftfuktigheten var hög kan jag lova, både i växthuset och på mig.
Men vad nöjd jag kände mig när jag kröp i säng.

Detta mötte mig imorse.












På torsdag kväll ska jag ta mig tusan sätta mig här med ett litet glas vin och så ska jag tända alla stearinljus och bara mysnjuta!

4 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad härligt Anna! Så fint du har gjort där i växthuset! Mitt tillbygge har ju som du kanske vet börjat och nu när det har det ger jag mig in på nästa dröm... ett växthus. Åh vad jag önskar det. Har börjat planera vart jag ska ha det, hur det ska se ut etc. Känner jag mig själv så kommer det väl inte komma igång förrän tidigast om ett år...

Kram Jenny

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Så ljuvligt att komma ut till detta lilla paradisväxthus:-)
Jag tycker din trädgård och dina idéer där är jääättefina.
Jag läser här nedan att du tycker trädgården är för liten.... passa på att besök några trädgårdar i samma storlek den 8 augusti, så får du mer inspiration. Det finns sååå mycket man kan göra med 400kvm!
Och du... tänk på att du har ett växthus, vilket allas dröm nr 1, inklusive min:-)

Ha det gott! Hillevi

Marina sa...

Bra jobbat!

Att sitta där med vin och ljus tycker jag absolut du ska göra. Det är SÅ mysigt!

Min gurka var itne br ai år. Växte inte alls och här om dagen åkte den ut.

Kram!

Mari sa...

Hej min vän, du har verkligaen öga för det vackra!

Ser att du har djungegurka, har du gjort något speciellt för att de ska växa till sig.

Vi ses på Måndag kramar! Mari