onsdag 1 februari 2017

Än en gång

Att återuppta något.
Att börja om.
Att brottas med ambivalensens moln kring det som är kul men som gnager lite.


Hur som helst tar jag än en gång upp bloggandet. Skakar malkulorna ur påsen. Purrar kompisen ur drömmen och så lägger vi i växeln för framåtstegen.


Är en ganska fyrkantig tant egentligen.
Planerande med ordning och reda som följeslagare.
Vill ta uppstarter helst måndagar, eller den förste i månaden.


1 februari och onsdag blir bra, är ok men helst skulle det vara förste i månaden och måndag men då hade det dröjt till 1 maj!
Det är nu livet behöver en kärleksfull puff framåt, nu när vintermörkret är som jobbigast, nu strax innan det blir ljusare och lite varmare, nu när önskan om en vår är som störst.


Välkommen och följ med!

1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

"Purra kompisen ur drömmen".... Jag vänder å vrider på tanken men får inte ihop det... Hur i hela friden gör man det, purrar?

Och när jag tänker vidare så inser jag att det är en himla tur att jag är en rund tant, annars vet jag inte hur vi hade kunnat va kompisar! Det kompletterar liksom det fyrkantiga. Utan att purra till det....