lördag 12 november 2016

Lördagsblomster 161112

En vattendelare.


Många tycker att liljor är begravningsblommor.
Många tycker att de doftar för starkt.


Jag tycker liljan är så fin, speciellt denna vita.


För mig andas den 80-tal
och ungdomsminnen.


När blommorna öppnat sig lite mer kommer jag att klippa bort ståndarna
så att bordet inte färgas gult av frömjölet.


Tre rejäla kvistar i en stor gammal glasflaska.
Glasflaskan har tidigare funnits i samma färghandel som min fina köpmansdisk stått i.


Ackumulatorsyra, batterisyra, farliga grejer.


1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Liljor i andra klassens gift, det är grejer det! Ja, nu får det bli köpeblommor ett bra tag framöver. Hos står blekrosa rosor och eucalyptus på bordet som denna veckas helgbukett.
Idag ska vi hem till Vanered och fira min älskade pappa.
Kram till dig från kusinen på landet.