fredag 7 oktober 2016

Fredagsbukett 7 oktober

Sista semesterdagen eller räknas helgen som semester också?
Hursomhelst
det har varit en faaantastisk vecka.


När frosten nöp i gräset i onsdagsmorse tänkte jag att nu måste jag passa på och plocka in buketter "en masse"


men så glömde jag av det i all hast.


Inte måstade jag det för alla blomster fortsätter sitt prunkande.


Denna fredags snyggingar är underbara solrosor av sorten "Valentin", trädgårdsinvandrad vild rölleka, brudslöja och guldhumle


allt nerstucket i favoritvasen som liknar en modell från Uppsala Ekeby men är lite osäker på stämplarna.
Visserligen spelar det ingen roll för vackrare och bättre vas har jag nog aldrig ägt förr.


Semesterveckan har varit fylld med härligheter och imorgon kan du läsa om vad som hände i onsdags
och
på söndag presenterar jag en höjdare som går in på kontot utan diskussion.


Inga kommentarer: