torsdag 22 september 2016

Fådda

Kom hem med säkert 30 olika sorters växter från svärmor i söndags.


Allt gick väldigt fort, 30 min, så där helt oplanerat i ett ögonblick.


Hon ringde och behövde hjälp med att bli av med lite plantor som hon hade delat.
Hallå!


Hade så gärna velat stå lite vid sidan om och se och höra oss där nere mellan hönshuset och komposten.
Wera: "Har du denna?"
Jag: "Näe..."
Wera: Då tar du den, och denna är så söt och blommar tidigt den måste du ha!"
Jag: "Jae..."
Fem minuter senare
Jag: "Nu räcker det!"
Wera: "Nämen titta här! Den har du väl inte?"
Så höll vi på. Hon langa fram den ena snyggingen efter den andra och jag stuvade ner allt. Två backar och två pappkassar fullproppades.


Vilken tur att jag har gott om plats men vilket huvudbry.
Mitt kortsnaggade hår blir krulligt nästan.


Vilken lycka med så många fådda raringar!


Än så länge har fyra kommit på plats här hemma och inga problem med fritidsnöje i helgen.
Angenämt!

Inga kommentarer: