lördag 16 november 2013

Det är de små

små detaljerna som gör det.
Har sagt det förr och kommer att säga det många gånger till.
Det är det lilla som förgyller.



När jag då hörde en liten viskning på loppisen:
"Hallå...Anna...här är jag. Se mig...pst...jag är det lilla extra."



Förmodar att det var ängeln Ulla-Maria som guidade mig. Hade på mig mina fina vantar som Ulla-Maria gjorde innan hon blev ängel. Varför vet jag att det var hon som stod vid min sida där i Slöinge då?



Jo, om jag minns rätt nu så var det hennes pappa som lärde upp Estrid Eriksson allt om antikviteter och kvalitet. Sen efter den skolan var Estrid färdig att öppna "Svenskt Tenn" denna fina omfamnande designbutik.



Hjärtat slog dubbelslag och jag visste att jag höll ett fynd i handen när jag krånglat mig fram till den fina tennasken.



Vad sägs om det fina flaggspelet?
Det är bara en lyckoträff det också.
5 kronor för hur många nordiska pappersflaggor som helst. Hela växthuset ska pyntas.



Desto dyrare är det gamla renoverade huset jag hittat på hemnet.
I det huset har jag velat bo i sedan det att jag var 18-19 år. Får hosta upp några kronor mer är 5 för att huset ska bli mitt.

1 kommentar:

Petra sa...

Oj oj oj, snacka fynd!
Svenskt Tenn, jag tackar jag!
Kraaaam P