lördag 5 januari 2013

Trettondagsafton

Går ni på bal ikväll?



Det gör inte jag, tyvärr.
Hade mer än gärna gått på Göteborgs Operans tillställning.
Tänk att få sitta i salongen och lyssna till vidunderligt vacker musik,
mingla (är egentligen skitdålig på mingel) och
sen få dansa (hade gått danskurs först) på stora scen.


En vacker långa svirvlande klänning i isgrått eller nattsvart hade jag sytt mig.
Kvällen till ära hade jag haft låga men klackade finskor och en liten hand handväska.


Mmm...
fantasi och drömmeri är min starkaste egenskap.
Det balanserar mitt verklighetsjordnära fyrkantigt ordningsamma sinne.



Men utan bal tar vi tillfället att ändå äta lite gott ikväll.
Imorgon plockar jag ner det lilla julpyntet och adventsstjärnorna i lådorna igen.



Bonuset idag:
Två timmars trädgårdsjobb!
Det är banne mig inte ofta detta händer en trettondagsafton.


3 kommentarer:

Marina sa...

Så vackra bilder!
Ingen bal för min del. Hade ändå inte haft någon klänning.

Kram

Anonym sa...

Ingen bal här heller:-( kan varken dansa eller föra mig på sådana tillställningar. Har ju en tendens att alltid lyckas svepa ner ett glas eller något annat. Så någon virvlande vals på Trettondagsafton blev det inte för min del. Äger inte heller någon klänning som passar för bal. Men visst är det härligt att få drömma och fantisera och dessutom är det alldeles gratis. Det måste man få lov att göra ibland.
Ha en riktigt skön söndag. Kram från kusinen på landet:-)

Anna sa...

Vad är väl en bal på slottet:-) Var också sugen på att trädgårds jobba men det blev lite annat som gick före.

Kram
Anna