tisdag 11 september 2012

Trädgårdsbesök gav mersmak

I somras var vi "Vresrosor" på ett besök i Göteborgs Botantiska trädgård.
Jag hade bara varit där en gång tidigare (en blixtvisit egentligen) så gissa om jag njöt och insöp både det ena och det andra.
Med mig följer alltid min skrivbok där jag kan skriva upp sånt som ska kollas.
 
Bäckanemon skrev jag, det är ju inte svårt att förstå när man ser en sån här skôning.
 
 
 
Nu bor det en nära släkting hos mig.
Köpte en glansanemon när jag var på Horsabäcks perenner.
 
Av någon konstig anledning skrev jag inte upp pionen "Sarah Bernard".
På nått sätt visste jag att den här skulle jag komma ihåg.
 
 
 
Nu bor det en sån också i trädgården inköpt samtidigt som glansanemonen.
När vi åkt därifrån ångrade jag att jag inte köpt en pion till. En "White wings" hade jag planerat
men mina tankars vägar är outgrundliga ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var oxå på Botaniska i somras, satte in fotona därifrån i albumet i helgen. Vilket fantastiskt ställe! Horsabäcks perenner är ju oxå en liten guldgruva. Där köpte jag min svarta Surfina i somras. Den blommar fortfarande så fint i sin kruka ute på grillbänken. Ha en bra dag och ge moster Bibbi en varm och go födelsedagskram från lilla mig<3 KRAM till er alla.