torsdag 2 augusti 2012

Ommålat

Tidigt i våras hade vi ett hus där allt trä var blått.
Nu är snart hela huset ommålat.
Huvuddelen i en mörkgrå nyans som heter "Åska". Runt fönstren är det vitt och så har vindskivorna fått förbli blå (men ev. byter vi till vitt eller grått nästa år, här ska vi känna in oss lite först).



Det första som blev helt klart var bakssidans terrass. Vi prioriterade detta eftersom vi älskar att sitta här morgon och kväll. Nu har det inte blivit så mycket av det denna sommar men det vet man ju inte tidigt på vårkanten.
Här la vi även fem överliggare för att få till ett "tak", ett avslut eller kanske mer rumsla till det. Vi kommer inte att lägga på glas eller plast, det ska vara öppet men det känns ändå som ett tak (svårt att sätta ord på men det är bra)
Jag målade staketet mot grannen eftersom det var det som min kropp ställde upp på liksom. Allt annat har Magnus fixat.
Nästa gång staketet ska målas ska det bytas (he,he).



Växterna kommer fram på ett helt nytt sätt nu med en lugn och harmonisk bakgrund.



En liten del av terrassytan har jag vikt åt min fina Buddah.
Kanske är det det som gör lugnet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev huset! Staket är pill att måla så jag förstår att ni väntar med det. Själv ligger jag på Halmstad Lasarett med misstänkt blindtarmsinflammation. Inte kul alls. Ha det fint. Kram Petra

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Grått och svart tycker jag är färger som verkligen lyfter fram växterna.
Ha det gott
Birgitta

Anna sa...

Men självklart helt rätt val av färg och piprankan får en vacker fond.

Kram
Anna