tisdag 8 maj 2012

Matt men pigg

Hur matt som helst när jag kom hem idag.
Bästa medicinen är utevistelse, det vet vi alla.

Efter mat, läxläsning och tvätt gick jag ut.
Började med att sätta mig i växthuset
och
leendet på munnen och i själen kom som på beställning.

Koriander "Confetti" på väg upp

Där förundrades jag över vilken kraft det finns i fikonet.
Det vill inte heller ge upp.

Tada, små fikonblad vecklar ut sig

Jag min galning satte ut det tidigt och så kom kylan, glömde hänga fiberduk över grenarna och det nästan tvärdog
men som en seg gumma kommer det igen.

Lite större blad

När jag så kollat in den vackra limespräckliga pelargonen var det dags att börja gräva.
Jag som hade haft så ont i höger underarm och fingrar att jag knappt kunde hålla besticken vid middagen hade fått sån ork av att bara njuta en stund.



På tal om knölklockan så är den fin när man ser en eller tre. Men när det blir fem miljoner (lite överdrivet, men nästan) blad över allt är den banne mig allt annat än gullig.


1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

KNÖLKLOCKAN ÄR INTE FIN!!!!!!!! Säg aldrig det, snälla du. Den är hemsk, hemsk, hemsk.