onsdag 15 februari 2012

Feel good

Första inlägget på temat "Feel good". Här kommer jag att presentera sånt jag mår bra av och ser fram emot på onsdagar.
I en utmaning för mig själv att göra denna, tidigare lite tråkiga, mitt-i-veckan-dag något att se framemot.

Dessa godingar la jag fram igår så jag blev påmind imorse om att idag är en härlig dag!
På jobbet har jag längtat hem för att få sätta fingrarna i såjorden och sen pilla ner de små växtbomberna.



Valde ut fyra chili och tre blommor.

Chili:
Hot lemon (gul, underbart god och stark)
Jalapeno (smarrig)
Variegata (mest för de snygga bladen och de små kuliga frukterna)
Spansk från grönsaksdisken (eftersom mina "Starka Bengt" visst var slut)

Blommor:
Hibiscus coccineus (som jag provar i första omgången med att först ha blötlagt i ett dygn, bladen ser lite ut som haschplantans och blomman är enorm och vacker, kolla här i väninnans blogg)
Akleja "Nora Barlow" (behövs väl inte motiveras, har dem inte sen tidigare och har nu en plan för var de ska få bo om de gror)
Pelargonium eleongatum (ett måste varje år, så liten söt vaniljkrämsgul)




Inget är som väntans tider.

"I feel good, I knew that I would, now.
So good, so good, I got you..."
James Brown


Inga kommentarer: