söndag 18 september 2011

Close up 7

Vill avsluta med lite gult.
Som små ljus
i höstträdgården
balanserar de det mörkt gröna, bruna och mättade färgerna.

Gullklematisen "Radar love" är inne på sin andra lite fattigare blomning.




Är så glad över denna klematis.
Den var en av de första frösådderna jag gjorde när vi flyttat in i huset för drygt 14 år sedan.

Krasse brukar jag alltid vilja ha.
Av någon anledning så tänker jag alltid på mormor när jag ser mina krasseblommor.
Hon hade den vanliga i olika orange färger.



I år sådde jag endast en sort:
"Ice age".
I början var plantorna fulla av svarta bladlus, som alltid.
På vippen att jag rykte upp allt men vilken tur att jag besinnade mig.
Den krämgula nyansen lyfter alla andra färger runt omkring.

Avlutningsvis en blomma som jag egentligen är mindre förtjust i har jag trott tills i år.
Tagetes.
Men denna sommaren har den varit helt rätt
det är tur man har rätt att ändra uppfattning.



Planterad i kruka ihop med vita hänglobelior
snyggt, bra och vädertåligt.

"Close up"veckan är till ända och jag fundera på eventuellt ett annat tema för nästa vecka.
Kanske blir det:
Ätbart
men jag har inte bestämt mig än. 

Inga kommentarer: