onsdag 22 juni 2011

Tankar

Har varit helt dränerad
både fysiskt och mentalt igen.


Kroppen kraschade i ett så kallat skov
och tog hjärnan och hjärtat med sig i en enda smältdegel.

Jag hade önskningar om att få bo i en lägenhet ensam utan kontakt med omvärlden
men som tur är var jag "tvungen" att ge barnen mat, gå ut med hunden och vattna i växthuset.
Så då vände det till slut
efter tre dagar med smärtstillande piller beslutade jag mig för att ta ansvar och våga vara utan konstgjorda medikamenten.
Våga ha ont och ta ett steg i taget (fastän kroppen inte fattade att den skulle flytta foten först).

Då är lyckan familj, trädgård och natur!
Bättre än något annat på jorden!

Hurra!
Igår kunde jag rensa en timme i trädgården
och nu är jag snart på väg till de andra underbara taggiga kvinnsen i "Vresrosorna"!
Ikväll träffas vi hos Annette och temat är latin.
Det ryktas om att en journalist kan dyka upp...


PS. tänk vad kul det hade varit om blogger låtit mig ladda upp bilderna till detta inlägg!

2 kommentarer:

Marina sa...

Prova igen med bilderna. För min del funkade det nu i alla fall men inte för en stund sedan.

Vad är det som gör att du mår sådär emellanåt?
Min nacke ger mig mycket ont av och till men de har blivit lite bättre de senaste året. Känner fortfarande av en del stressrelaterade symptom sen jag blev uppsagd för två år sedan och innan dess hade jag haft det jobbigt på jobbet i ett par år. Det är konstigt och läskigt att vissa saker kan sitta i trots att man egentligen tycker att man mår bra. Vissa saker tog väldigt lång tid för mig att koppla i hop med stress faktiskt.
Jag känner som du, trädgård och familj är underbart att ha. Ger mig energi!

Kramar!

Mina Gröna Tankar sa...

Hade du boat in dig i en lägenhet så hade jag brutit mig in och överröst dig i växter och blomster!!!!